Hreflang, web sitelerinde farklı dillerde veya farklı ülkelerde sunulan içeriklerin arama motorları tarafından doğru bir şekilde anlaşılması ve dizine eklenmesi için kullanılan bir etikettir. Hreflang etiketi, web sitelerinin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmasını ve web sitelerinin farklı hedef kitlelere uygun şekilde gösterilmesini sağlar.
Hreflang etiketi ile farklı sayfalar arasındaki dil ve coğrafi hedef belirtilir. Örneğin, bir web sitesinin İngilizce ve Türkçe sürümleri varsa, İngilizce sürümünün “en” etiketiyle ve Fransızca sürümünün “tr” etiketiyle işaretlenmesi gerekir. Ayrıca, her bir sürümün farklı coğrafi hedefleri varsa, bu da hreflang etiketiyle işaretlenebilir.
Aşağıda, Türkçe ve İngilizce olan bir sayfası için hreflang etiketi örneği verilmiştir:
<!– Türkçe sürüm için –>
<link rel=”alternate” hreflang=”tr” href=”http://www.example.com/tr/page.html” />
<!– İngilizce sürüm için –>
<link rel=”alternate” hreflang=”en” href=”http://www.example.com/en/page.html” />
Dil hedefinin yanı sıra ülke hedeflemesi yapmak isterseniz aşağıdaki örneği inceleyebilirsiniz:
<!– Türkçe (Türkiye) sürüm için –>
<link rel=”alternate” hreflang=”tr-TR” href=”http://www.example.com/tr/page.html” />
<!– İngilizce (ABD) sürüm için –>
<link rel=”alternate” hreflang=”en-US” href=”http://www.example.com/en/page.html” />
Bu Gönderide 0 Yorum Var