CTR (Tıklama Oranı), bir reklamın veya bir linkin görüntülendiği sayfa sayısına göre kaç kez tıklandığını ifade eden bir orandır. Reklam verenlerin reklamlarının etkinliğini ölçmek için de kullanılan tıklama oranı metriği, SEO söz konusu olduğunda arama sonuç sayfalarında gösterilen bir web sitesinin kaç kez tıklandığını ifade etmek için kullanılır.
CTR (Tıklama Sayısı / Gösterim Sayısı) x 100 formülü ile hesaplanır.
Örneğin, bir reklamın 1000 kez görüntülendiyse ve bu reklama 50 kez tıklandıysa, CTR% 5 olarak hesaplanır.
Web sitesi yöneticileri tıklama oranını takip etmek için Google Analytics gibi web analitik araçlarını kullanabilirler. Bu araçlar web sitesinin tıklama sayısı ve görüntülenme sayısını otomatik olarak hesaplar ve CTR oranını raporlar.
Bu Gönderide 0 Yorum Var