Teknik SEO, bir web sitesinin arama motorları tarafından kolaylıkla taranabilir ve indekslenebilir olmasını sağlamaya odaklanan SEO çalışmalarını ifade eder. Bu teknik seo rehberinde, teknik SEO‘nun temel yönlerini ele alıyoruz.
- URL Yapısı Optimizasyonu
URL’lerin kısa, özlü ve içeriğin konusunu yansıtacak şekilde olmasına özen gösterin.
+ URL’lerin kısa, özlü ve içeriğin konusunu yansıtacak şekilde olmasına özen gösterin.
+ URL’i bölümleyerek (örn. www.siteadi.com/kategori/anahtar-kelime) içeriğin konumunu belirtin.
+ Uzun URL’lerden kurtulun.İyi bir URL örneği:
www.siteadi.com/urunler/akilli-telefon
- Site Hızı Optimizasyonu
+ Görselleri sıkıştırarak boyutlarını azaltın.
+ Yeniden kullanılabilir kaynakları tarayıcı önbellekleğine alın.
+ CDN kullanarak veya sunucu ayarlarınızı optimize ederek sunucu yanıt süresini azaltın. - Mobil Uyumluluk
+ Web sitenizin tüm cihazlarda (desktop, mobil, tablet) sorunsuz çalışmasını sağlayın.
+ Mobil cihazlarda sayfanın hızlı yüklenmesini sağlayın. - Site Haritaları
+ Arama motorlarının sitenizi daha kolay taraması için XML ve HTML site haritaları oluşturun.Basit bir XML sitemap örneği:
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
<url>
<loc>http://www.siteadi.com/</loc>
<lastmod>2023-09-12</lastmod>
<changefreq>monthly</changefreq>
<priority>1.0</priority>
</url>
</urlset>
- Robots.txt Dosyası
+ Robots.txt komutları ile taranmasını istemediğiniz dosyaları ve dizinleri belirtin.Basit bir robots.txt örneği:
User-agent: *
Disallow: /yazilim/
Allow: /yazilim/dosya.exe
Sitemap: http://www.siteadi.com/sitemap.xml
- Güvenlik ve SSL Sertifikası
+ HTTPS kullanarak sitenizin güvenli olduğunu ziyaretçilere ve arama motorlarına gösterin.
+ Sucuri vb. servisler ile sitenin herhangi bir kritik güvenlik riskleri içerip içermediğini kontrol edin. - Yönlendirmeler
+301 (kalıcı) ve 302 (geçici) yönlendirmeleri doğru bir şekilde ayarladığınızdan emin olun.
+ Yönlendirme zincirlerini mutlaka kırın, mümkünse tek bir yönlendirme kullanın. - 404 ve 410 Hataları
+ Kırık bağlantıları kontrol edin ve kullanıcıya faydalı bir 404 sayfası sunun.
+ Artık sitenizde olmayan içeriği belirtmek için 410 hatası döndürün. - Kanonik Etiketler
+Aynı içeriğe sahip birden fazla sayfa varsa, kopya içerik sorununu çözmek için; hangi sayfanın indekslenmesini istediğinizi arama motorlarına belirtin.Kanonik etiketini belirtme:
<link rel="canonical" href="http://www.siteadi.com/ornek-sayfa" />
- Hreflang Etiketleri
+ Çok dilli web siteleriniz için hreflang etiketleri kullanın. Hreflang etiketleri hangi dilin hangi ülke veya bölge için olduğunu arama motorlarına belirtir.İki dilli bir web sitesi için hreflang etiketleri:
<link rel="alternate" hreflang="en" href="http://www.siteadi.com/en/page" />
<link rel="alternate" hreflang="tr" href="http://www.siteadi.com/tr/sayfa" />
- Yapılandırılmış Veriler (Schema Markups)
+ Arama motorları yapılandırılmış veriler sayesinde arama sonuçlarında zengin sonuçlar gösterebilirler. Arama sonuçlarındaki gelişmiş listelemelerde yer almak için içeriklerinize uygun yapılandırılmış verileri düzgün bir şekilde ayarlayın. Yorum puanları, ürün bilgisi vb. bilgiler…Ürünler için schema markup örneği:
<script type="application/ld+json"> { "@context": "https://schema.org/", "@type": "Product", "name": "Akıllı Telefon", "image": [ "http://www.siteadi.com/urun-resmi1.jpg", "http://www.siteadi.com/urun-resmi2.jpg" ], "description": "Çift kameralı akıllı telefon.", "sku": "12345", "offers": { "@type": "Offer", "priceCurrency": "TRY", "price": "5000.00", "availability": "https://schema.org/InStock" } } </script>
Ürün değerlendirmeleri için yapılandırılmış veri örneği:
<script type="application/ld+json"> { "@context": "http://schema.org/", "@type": "Review", "itemReviewed": { "@type": "Product", "name": "Ürün Adı" }, "author": { "@type": "Person", "name": "Müşteri Adı" }, "reviewRating": { "@type": "Rating", "ratingValue": "4", "bestRating": "5", "worstRating": "1" }, "reviewBody": "Bu ürünün kalitesinden çok memnun kaldım. Tavsiye ederim.", "datePublished": "2023-09-10" } </script>
Yorumlar için Schema Markup Örneği:
<script type="application/ld+json"> { "@context": "http://schema.org", "@type": "Review", "itemReviewed": { "@type": "Article", "name": "Blog Başlığı" }, "author": { "@type": "Person", "name": "Yorumcu Adı" }, "reviewRating": { "@type": "Rating", "ratingValue": "5", "bestRating": "5", "worstRating": "1" }, "reviewBody": "Bu blog yazısı harika. Çok faydalı bilgiler aldım ve yazarın üslubunu beğendim.", "datePublished": "2023-09-10" } </script>
- Javascript ve SEO
+ Arama motorları JavaScript’i farklı şekillerde işler. Dinamik içeriğin doğru şekilde taranmasını sağlamak için sitenin kodunu optimize edin.
- Site İçi Linkleme
+ Link Derinliği: Önemli sayfalarınıza ulaşmak için çok fazla tıklama gerekip gerekmediğini kontrol edin.
+ Anlamlı Anchor Metinleri: İç bağlantılar için açıklayıcı ve konuyla alakalı ankur metinleri kullanın.
Bu teknik seo rehberi ile teknik SEO’nun temel yönlerini ele aldık. Ancak, her web sitesinin ihtiyaçları farklıdır, bu nedenle bu konular üzerine derinlemesine araştırma yaparak ve özel ihtiyaçlarınızı belirleyerek en iyi sonuçları elde edebilirsiniz.
Bu Gönderide 0 Yorum Var