Üst bar özel içeriği

İşletmeler sosyal medyayı nasıl kullanmalı?

isletmeler-icin-sosyal-medya

Milyonlarca kullanıcısı olan sosyal ağlar, işletmeler için vazgeçilmez bir mecra haline geldi. Firmalar hem daha fazla kişiye ulaşmak, hem marka bilinirliğini artırmak, hem de satışları artırmak için sosyal medyayı bir pazarlama kanalı olarak kullanıyor. Sosyal medya konusunda profesyonel destek alan firmalar günden güne yükselirken, sosyal medya iletişimini doğru yapamayan ve krizlerle boğuşan işletmeler de var. Peki işletmeler sosyal medyayı nasıl kullanmalı?

İşletmelerin sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanabilmeleri için hazırladığımız kontrol listesini aşağıda görebilirsiniz.

  1. Hedef Kitleyi Belirleme: Hedef kitlelerinizi belirlemeniz ve hangi sosyal medya platformlarında aktif olduklarını tespit etmelisiniz. Buna göre işletmenizin bulunacağı sosyal ağları seçebilirsiniz.
  2. Strateji Belirleme: Sosyal medya stratejilerinizi belirlemeniz gerekmektedir. Stratejiler, belirli hedeflere ulaşmak için yapılacaklar listesini içermelidir. Erişim, etkileşim, trafik, lead gibi farklı hedefleriniz ve eylem planlarınız olmalıdır.
  3. İçerik Planlama: Sosyal medya hesaplarınızda paylaşılacak içeriklerin planlanması gerekmektedir. İçerikler, hedef kitlelerinizin ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun olmalıdır ve sosyal medyada aktif oldukları zamanlara ve tabii gündeme göre yayınlanmalıdır.
  4. Görsel Tasarım: Kurumsal tasarımlar ile öne çıkmanız ve marka imajını yansıtmanız önemlidir. Görsel tasarımlar, işletmelerin kendilerini diğerlerinden ayırmalarına yardımcı olur.
  5. Etkileşim: Hedef kitleleriniz ile etkileşim halinde olmalı ve soruları cevaplamalısınız. Müşteri sorularını cevaplamak ve şikayetleri ele almak, müşteri memnuniyetini ve güvenini artırır.
  6. Analiz: Sosyal medya hesaplarının performansını düzenli olarak analiz etmeniz gerekmektedir. Analizler, sosyal medya stratejilerinizi güncellemenize yardımcı olur.
  7. Reklam: Hedef kitlelerinize ulaşmak için sosyal medya reklamlarını mutlaka kullanmalısınız. Reklamlar, hedef kitlenizin dikkatini çekebilir ve daha fazla müşteri çekmenize yardımcı olabilir.
  8. Kampanyalar: Sosyal medya hesaplarınız üzerinden kampanya düzenlemeniz de müşteri ilgisini çeker ve erişimlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.
  9. Düzenli Güncelleme: Sosyal medya hesaplarını düzenli olarak güncellemeniz ve paylaşım yapmanız önemlidir. Bu, hedef kitlelerinin ilgisini canlı tutar ve erkileşimi artırır.
  10. Önemli Günler: Önemli günlerde global bir marka olsanız bile sizi yerel gösterecek, insanlara özel hissettirecek bazı jestler yapmanız önemlidir. Örnek olarak Ulusal bayramlar, Dünya Engelliler Günü, İnsan Hakları Günü, Dünya Çevre Günü gibi günler önemlidir ve işletmenizin sosyal medya hesaplarında mutlaka kutlama/anma yayınları yapılmalıdır.

 

Şimdiye dek işletmelerin sosyal medyayı etkili bir şekilde nasıl kullanabileceklerine değindik. Şimdi de işletmelerin yaptığı ama doğru olmayan bazı konulara değinelim.

İşletmelerin sosyal medyada yaptığı bazı hatalar şunlardır:

  1. Yetersiz İçerik Paylaşımı: Sosyal medya hesaplarında yetersiz içerik paylaşmak hesabın büyümesini kısıtlarken, takipçi sayısının ve etkileşimlerin de azalmasına neden olur.
  2. Yanlış Hedef Kitle Seçimi: Yanlış hedef kitleye odaklanmak, sosyal medya hesaplarında etkileşimlerin ve takipçi sayısının düşmesine neden olabilir.
  3. İçeriklerin Spam Olması: Sosyal medya hesaplarında paylaştığınız içeriklerin spam olarak algılanması, takipçi sayısının azalmasına ve marka itibarının zedelenmesine neden olur.
  4. Yanlış dil ve hitap : Sosyal medya hesaplarınızda hedef kitlenize uygun bir dil ve hitap şekli belirlemeli ve bunun dışına çıkmamalısınız. Yanlış dil kullanımı düşük etkileşime ve takipçilerin ilgisini kaybetmesine neden olur.
  5. Sosyal Medya Krizleri: Sosyal medya hesaplarınızda kriz yönetimi yapamamanız, takipçilerinizin markanız hakkında olumsuz düşüncelere sahip olmasına neden olur.
  6. Yanıt Vermeme: Sosyal medya hesaplarından gelen mesajlara, yorumlara ve şikayetlere yanıt vermemeniz, müşteri memnuniyetsizliği, potansiyel müşteri kaybı ve güvensizlik oluşturur.
  7. Hatalı Reklam Kullanımı: İşletmelerin, sosyal medya hesaplarında hatalı reklam kullanımı, yanlış hedef kitleye reklam verme ve bütçe israfı gibi sorunlara neden olur.
  8. Sıkıcı veya alakasız İçerikler: İşletmelerin, sosyal medya hesaplarında sıkıcı veya alakasız içerikler paylaşmaları, takipçi sayısının ve etkileşimlerin azalmasına neden olur.
  9. Olumsuz Yorumları Silmek: İşletmelerin, sosyal medya hesaplarında gelen olumsuz yorumları silmeleri, takipçilerin marka hakkında olumsuz düşüncelere sahip olmasına ve işletmeye olumsuz tavır takınmasına neden olur.
  10. Takipçilerle tartışmak: Sosyal medyada iletişim çift yönlü olduğundan zaman zaman insanlar işletmeler ve markalar hakkında ağır ithamlarda bulunabiliyorlar ve bazen bu durum içinden çıkılamaz bir hal alabiliyor. İşte bu durumlarda yapmanız gereken şey kriz yönetimi olsa da emin ellerde olmayan sosyal medya hesaplarının yöneticileri takipçilerle tartışmaya girebiliyor, sonuç olarak itibar kaybına yol açıyor.

Sosyal medya ile daha fazla müşteriye ulaşmaya hazır mısınız?

Analiz, planlama, uygulama ve raporlama aşamalarından oluşan dört adımlı sosyal medya yönetimi hizmetimizle bugün tanışın!

Bu içeriği paylaş

Yorum yapılmamış

Bu Gönderide 0 Yorum Var

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sayfa başına kaydırma butonu.