Google, web sayfalarını dizine ekleyen ve kullanıcıların yaptığı arama sorgularına yanıt olarak geri döndüren otomatik bir sistem kullanır . Google, dizine eklenmiş bu sayfaları, nihai olarak kullanıcıların aradıkları bilgileri bulmalarına yardımcı olmayı amaçlayan çeşitli faktörlere dayalı olarak algoritmik olarak değerlendirir. Bu nedenle, bir şeyi Google’da aradığınızda, algoritmanın arama sorgunuza en uygun olarak belirlediği dizinden alınan sonuçlar, SERP‘nin ( arama motoru sonuç sayfası) üst kısmına daha yakın olacaktır. Aramadaki bu katmanlı görünürlük, Google’ın her aramayla ilgili alaka düzeyini ve göreli değeri nasıl belirlediğinden bahsettiği için genellikle sıralama olarak adlandırılır.
Bu belirleme, çok çeşitli faktörlere dayanmaktadır ve bunların çoğu, Google’ın sıralama faktörlerini (Google’ın aramalara dayalı olarak algoritmik olarak değerlendirdiği ve yorumladığı metrikler ve özellikler) anladıkları takdirde içerik üreticiler ve seo yöneticileri tarafından etkilenebilir. Bununla birlikte, Google sıralama algoritmasının nihai hedefi kullanıcıya mümkün olan en faydalı sonuçları sunmak olduğundan, iyi optimize edilmiş içerik oluştururken kitlenizi ve ne aradıklarını anlamanın çok önemli olduğunu her zaman akılda tutmak önemlidir. Google’ın sıralama faktörleri hakkında pek bir şey bilmeseniz bile hedef kitlenizi tanıyarak ve kaliteli içerikler sunarak arama sonuçlarında iyi sıralama alabilirsiniz.
Google SEO Sıralama Faktörleri (Temel)
Anahtar Kelime Optimizasyonu
Anahtar kelimeler ve arama sorguları, nihayetinde bir web sayfasının sıralanmayı amaçladığı şeydir. Bu nedenle, sayfada ve belirli ögelerde önemli anahtar kelimelerin kullanılmasının önemli bir Google sıralama faktörü olduğu kabul edilir. Bu, tek bir faktörden ziyade bir dizi sıralama faktörü olarak düşünülebilir, çünkü Google; dili çeşitli şekillerde okuma ve anlama yeteneğine sahiptir.
Anahtar kelimelerin nerede göründüğü (başlıklarda, bağlantılarda, sayfa içeriğinde), doğal dilin ve organik varyasyonların kullanımı da önemlidir. Başka bir deyişle, hedef terimleri bıktıracak kadar tekrarlamak yerine anahtar kelimeleri akıcı bir şekilde kullanmak gerekir.
Başlık Etiketleri
Başlık etiketi, bir sayfanın başlığını belirleyen ve SERP’de listelenen bir HTML öğesidir. Etkili bir başlık etiketi, web sayfanız için anahtar kelime sinyallerini güçlendirebilir. İdeal olarak, başlık etiketi sayfayı tanımlamalı ve ilgili anahtar kelimeleri içermelidir.
Backlinkler
Backlink , web sayfanıza harici bir kaynaktan gelen bir bağlantıdır. Başkalarının web sitenizi yetkili bir kaynak olarak gördüğünü gösterdiğinden, backlinkler web sayfalarınızdaki ve sitenizdeki otorite sinyallerini güçlendirebilir.
Backlink aldığınız alan adlarının sayısı (tek bir harici site, sitenizdeki birden çok sayfaya bağlantı verebilir; birden fazla alan adından bağlantı almak değer katar), bağlantıların otoritesi, alaka düzeyi, yayın dili, yaşı ve geri bağlantıların toplam miktarı önemlidir. Bir web sitesinin backlink yapısını güçlendirmek için site dışı seo çalışmaları yapılabilir.
Dahili Linkler
Dahili linkler, bir sayfadaki aynı alan adı üzerindeki alt sayfalara işaret eden bağlantılardır. Bunlar, sayfalar arasında yetki paylaşma potansiyelleri nedeniyle sıralamaya katkıda bulunur. Alan adınızdaki farklı ancak alakalı sayfalar arasında bağlantı kurduğunuzda, anahtar kelime sinyalleri, sayfa otoritesi ve diğer anlam ve alaka unsurları sayfalar arasında paylaşılabilir. Bunun doğal bir sonucu olarak otorite paylaşımı yapılan sayfalar arama sonuç sayfasında daha üst sıralarda yer alabilir.
Dahili bağlantı, Google’ın sitenizdeki yeni içerikleri keşfetmesini ve taramasını kolaylaştırır. Sitenin sahip olduğu backlinklerin değerinin, diğer sayfaları etkilemesine yardımcı olur ve genellikle farklı sayfaların birbirleri için önemli ve alakalı olduğunu gösterir.
Link metinleri
Link metni, bir sayfadaki herhangi bir kelime için köprülenmiş metindir. Google algoritması, içeriğinizin ne hakkında olduğunu ve verilen bilgilerin potansiyel kullanıcılar için ne kadar alakalı olduğunu belirlemek için link metni kullanır. Genellikle link metni olarak sık sık “burada” veya “link” gibi metinler kullanılır, bu kullanım şekli sayfaya çok az değer katar veya hiç değer katmazken, sıklıkla anahtar kelime açısından zengin bağlantı metinleri kullanmak ise algoritmayı manipüle etme amaçlı spam girişimi olarak görülebilir.
Tazelik ve İçerik Güncellemeleri
Google, özellikle haberler gibi düzenli veya sürekli olarak değişen konularla ilgili olanlar olmak üzere, birçok sorgu için daha yakın zamanda güncellenen sayfalara öncelik verir. İlaveten düzenli olarak içerik yayınlamak, web tarayıcılarını dizindeki sayfalarınızı daha sık güncellemeye teşvik eder. Yalnızca düzenli olarak yeni içerik yayınlamamalı, aynı zamanda kaliteyi artırmak ve daha alakalı bilgiler eklemek için eski içeriği de güncellemelisiniz.
Sayfa Hızı
Sayfa hızı, web sayfalarının xne kadar hızlı yüklendiğini ifade eder. Düşük sayfa hızı, bir arama motorunun tarama kapasitesinin sınırlamaları nedeniyle sayfalarınızın dizine eklenmesini engelleyebilir. Ek olarak, iyi sayfa hızı, genel kalite ve kullanıcı deneyiminin iyi bir göstergesidir. Sayfa yükleme hızı iki saniyenin altında olmalıdır. Kod optimizasyonu, sunucu optimizasyonu, CDN kullanımı, yeni nesil resim formatlarının kullanımı, sorgu sayısının düşürülmesi gibi ileri düzey işlemlerle sayfa hızı iyileştirilebilir.
Web Sitesi Güvenliği
Web sitesi güvenliği, bir web sitesindeki sayfaların ne kadar güvenli olduğunu ifade eder. Algoritma, bir web sitesinin ne kadar güvenilir ve kullanıcı dostu olduğunu belirlemek için güvenlik durumunu değerlendirir. Web sitenizi güvenli hale getirmek için yapmanız gereken ilk ve en önemli şey, web sitenizi SSL sertifikası ile şifreli HTTPS protokolünü kullanacak şekilde yapılandırmanız.
Mobil Uyumluluk
Mobil uyumluluk, bir web sitesinin veya web sayfasının bir mobil cihazda ne kadar iyi çalıştığını ifade eder. Mobil uyumluluk, site kalitesinin ve kullanıcı deneyiminin iyi bir göstergesidir.
Mobil uyumluluğun ölçütleri arasında sayfa düzeni, okunabilirlik, gezinme kolaylığı ve sayfa hızı yer alır. Çoğu site , tüm cihazlardaki ve ekran boyutlarındaki tarayıcıların içeriği doğru şekilde görüntülemesine izin vermek için duyarlı bir tasarım kullanmalıdır.
SEO’ya Bütünsel Bir Yaklaşım
Her sayfayı her sıralama faktörü için optimize etmeye çalışmak yerine, daha bütünsel bir yaklaşım benimsemeniz siteniz ve ziyaretçileriniz için daha faydalı olabilir. Genel olarak, Google’ın tüm sıralama faktörleri üç kategoriden birine girer:
Site İçi SEO: Başlık, içerik, anahtar kelimelerin kullanımı, site içi linkleme gibi tek bir sayfada düzenleyebileceğiniz şeylerdir.
Site Dışı SEO: Web sitenizi çevreleyen, ancak doğrudan kontrol edemediğiniz sinyallerdir. Örneğin Sitenize işaret eden geri bağlantılar.
Backlink kampanyaları kurgulayarak web sitenizin çevresini genişletebilir, site otoritesini artırabilirsiniz. Ancak backlink çalışmaları profesyonel SEO profesyonelleri tarafından organize edilmelidir. Aksi halde siteniz alakasız, kalitesiz veya zamansız backlink edinmeleri nedeniyle sıralama ve trafik kaybına uğrayabilir.
Teknik SEO: Sitenizin arama motorlarındaki görünürlüğünü ve sıralamasını iyileştirmek için teknik yönleri iyileştirmeyi amaçlayan çalışmalardır. Site hızı, okunabilirlik, HTML etiketleri, veri yapısı, içerik/kod oranı, url yönlendirmeleri, https ve www ayarları, navigasyon, tasarım sorunları, gibi pek çok detaylı kontrol noktasını içerir. Teknik seo çalışmaları küçük boyutlu web siteleri için manuel olarak yapılabilirken, büyük ölçekli web sitelerinde (haber sitesi/e-ticaret sitesi gibi.) çeşitli seo denetim araçları kullanılır ve binlerce sayfa taranarak tüm sorunlar tespit edilir.
Net 360 olarak bütünsel SEO yaklaşımı ile Türkiye’nin alanında lider kuruluşlarına dijital varlıklarını güçlendirmek için seo danışmanlığı hizmeti veriyoruz. Size de web sitenizin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmak, daha üst sıralarda listelenmesini sağlamak ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanız için seo danışmanlığı yapabiliriz.
Bu Gönderide 0 Yorum Var