Pazarlama sektöründe teknolojinin etkisi her geçen gün artmaktadır. Ürün ve hizmetleri tanıtmak ve tüketicileri etkilemek için kullanılan teknolojiler, daha etkili ve doğru pazarlama kampanyaları oluşturulmasına yardımcı olmaktadır. Önümüzdeki yıllarda, teknolojinin pazarlama sektöründeki etkisi daha da artacak ve daha etkili pazarlama stratejileri oluşturulmasına yardımcı olacaktır.
Son 10 yılda pazarlamayı dijitalleştiren ve dijital pazarlama sektörüne dönüştüren 10 araç:
- Küçük Veri (Small Data): Küçük veri, tekil kullanıcı davranışlarını ve tercihlerini belirlemek için kullanılan verilerdir. Pazarlama stratejilerinin daha etkili hale gelmesine yardımcı olan küçük verilere örnek olarak bir internet sitesi ziyaretinizdeki sayfa dolaşmalarınız, baktığınız ürünler vb. aksiyonları gösterebiliriz.
- Sanal ve Artırılmış Gerçeklik (VR/AR): VR/AR, tüketicilere ürün ve hizmetleri deneyimleme şansı sunar ve pazarlama kampanyalarının daha etkili hale gelmesine yardımcı olabilir. Sanal ve atırılmış gerçeklik uygulamaları sayesinde potansiyel müşterilere ürünü/hizmeti bire bir deneyimleme imkanı sağlayabilirsiniz.
- Sesli Arama (Voice Search): Sesli arama, tüketicilerin daha hızlı ve kolay bir şekilde arama yapmasına olanak tanır. Bu, özellikle e-ticaret yapanlar için dijital pazarlama stratejilerinin değişmesine neden olabilir.
- Dijital Tanımlama (Digital Identity): Dijital tanımlama, tüketicilerin dijital davranışlarının bir profilini oluşturmasına olanak tanır. Bunu persona olarak da tanımlayabilirsiniz. Dijital tanımlama, pazarlama stratejilerinin daha doğru ve etkili olmasını sağlar.
- İşbirlikli Pazarlama (Co-Marketing): İşbirlikli pazarlama, farklı şirketlerin birlikte pazarlama kampanyaları düzenlemesidir. Pazarlama maliyetlerinin azaltılmasına ve daha etkili pazarlama kampanyaları oluşturulmasına olanak tanıdığı için tercih edilir.
- A.I. ve Makine Öğrenme (AI/Machine Learning): AI/Machine Learning, pazarlama verilerinin analizini ve tahmin yapılmasını kolaylaştırır. AI ve makine öğrenme kullanılan bir platformda, ziyaretçilerin ve müşterilerin davranışlarına göre, günlük/aylık/yıllık daha doğru tahminler yapılabilir. Bu tahminler pazarlama bütçesini daha doğru yönetmenize olanak sağlar.
- Dijital Asistanlar (Digital Assistants): Dijital asistanlar, tüketicilerin sorularını yanıtlamak ve taleplerini karşılamak için kullanılır. Genellikle chatbotlar’dan daha karmaşık işlemleri yapabilirler. Örneğin dijital asistan ile uçak bileti rezervasyonu yapabilir veya bir e-ticaret sitesinden yaptığınız alışveriş için ödeme yapabilirsiniz. Dijital asistanlar aslında daha önce insanlar tarafından yapılan birtakım işlerin otomatize edilmesini sağlar. Personel ihtiyacını azalttığı için özellikle e-ticaret siteleri, bankalar ve tur operatörleri gibi müşteri hacmi yüksek firmalar tarafından tercih edilir.
- Nesnelerin İnterneti (IoT): IoT, nesnelerin dijital olarak bağlanmasını ve verilerin toplanmasını sağlar. Bu, pazarlama verilerinin daha doğru ve detaylı analiz edilmesine, sonuç olarak tasarrufa olanak tanır. Bugün akıllı prizler, akıllı termostatlar, damak tadınıza göre kahve yapan kahve makineleri, size özel bira yapan bira makineleri, akıllı çöp kovaları gibi binlerce IoT ürünü bulunmaktadır.
- Sohbet Botları: Chatbot’lar, tüketicilerin sorularını yanıtlamak ve onlara temel birtakım hizmetler vermek için kullanılır. Daha önce chatbot sistemine girilmiş olan sorular ve cevaplar kullanıcılara sunulur. Bu da birçok sektörde kullanılmakta ancak dijital asistanlar kadar kişiselleştirilmiş hizmetler sunulamamaktadır.
- İçerik Pazarlama: İçerik pazarlama, tüketicilerin firmalar, ürünler ve hizmetler hakkında daha fazla bilgi edinmelerine ve marka ile müşteriler arasında bağ kurulmasına yardımcı olur. Aynı zamanda, tüketicilerin dikkatini çekme ve satın alma kararı vermelerine yardımcı olduğu için tüm sektörler tarafından kullanılır.
Bu Gönderide 0 Yorum Var